برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
مهمان عزیز خوش آمدید

راهنمای خرید جاروبرقی برای مصارف خانگی

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط

این روزا جاروبرقی یکی از لوازمی محسوب میشه که نمیشه بدون اون تمیز کردن خونه ای رو تصور کرد ، با توجه به تنوع مدل ها و برندهای موجود در بازار با انواع اقسام اندازه ها و رنگ ها و مشخصات ، انتخاب یک جاروبرقی خوب که متناسب با نیازتون باشه ممکنه کمی سخت باشه ، هر جاروبرقی یک سری مشخصاتی داره که با توجه به اونا میتونید انتخاب مناسبی براساس نیازتون داشته باشین ، در این پست راهنمای کاملی خدمت شما ارائه می دهیم ، با مجله وایت کالا همراه باشید

جاروبرقی های خانگی به دو دسته کلی تقسیم میشوند :

  • جاروبرقی های ایستاده
  • جاروبرقی های خوابیده


آشنایی با جاروبرقی های ایستاده : این نوع جاروبرقی که به جاروبرقی عصایی نیز معروف است قدمت طولانی دارد ، در این نوع جاروبرقی ، موتور ، مخزن زباله و دستگیره و کلیه متعلقات درون یک بدنه جا گرفته اند ، جاروهای عصایی به دلیل اندازه کوچک و جمع و جورشان مخزن کوچک تری هم دارند و برای فضاهای کوچک مناسب هستند . در کل اگر خونه کوچکی دارید این نوع جاروبرقی مناسب شماست . جاروهای عصایی خود به دو دسته با سیم و بدون سیم ( شارژی ) تقسیم میشوند که مدل شارژی آنها طبیعتا قدرت کمتری داشته اما از لحاظ سهولت در استفاده برتری زیادی به مدل های با سیم دارد .

جاروهای ایستاده شارژی

جاروهای ایستاده شارژی مخزن خیلی محدودی دارند و طبیعتا به دلیل محدودیت در ظرفیت باتری ، عمر باتری آنها نیز زود تمام میشود ، یکی از معیارهایی که باید در موقع خرید جاروشارزی مد نظر داشته باشید طول عمر باتری آنهاست ، درصورتی‌که جارو شارژی شما از باتری با توان کمی برخوردار باشد، شما بعد از اندکی استفاده باید آن را شارژ کنید و این کار وقت زیادی از شما می‌گیرد. این محدودیت‌ها باعث می‌شود در هنگامی‌که می‌خواهیم مساحت زیادی از خانه را تمیز کنیم، این جاروها کاربردی چندانی نداشته باشند.

مزایای جاروهای عصایی
وزن کمتر و انعطاف بیشتر صدای کمتر نگهداری آسان
معایب جاروهای عصایی
قدرت موتور کمتر طول عمر کم باتری ظرفیت پایین کیسه

مــدل های پیشـنهادی

-fakir-darky-vacuum-cleaner-%D8%AC%D8%A7

جارو برقی فکر مدلDarky
خرید از وایت کالا

جارو شارژی بوش مدل BBHMOVE6
خرید از وایت کالا

%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%88-%D8%B4%D8%A7%D8

جارو شارژی بوش مدل BBHMOVE5N
خرید از وایت کالا

%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9

جارو برقی فکر مدل LUCKY
خرید از وایت کالا

آشنایی با جاروبرقی های خوابیده : این نوع جاروبرقی که مطمئنا پرکاربردترین و معروف ترین نوع جاروبرقی در استفاده خانگی هست خود در دو نوع تولید میشود . کیسه دار و بدون کیسه ( مخزنی ) . جاروهای کیسه‌ای برای نگهداری گردوخاک و زباله‌ی جمع‌شده از کیسه‌های پارچه‌ای، پلیمری یا کاغذی استفاده می‌کنند. برخی از این دستگاه‌ها امکان استفاده از چند مدل کیسه را دارند و می‌توان در آن‌ها از کیسه‌ی دائم یا پاکت‌های یک‌بارمصرف استفاده کرد. تهیه‌ی کیسه‌های دائم یا پاکت‌های یک‌بارمصرف کار سختی نیست و تقریبا از هر فروشگاه و سوپرمارکتی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد؛ به شرطی که این پاکت‌ها ویژگی خاصی نداشته باشند و به‌عبارتی معمول باشند. هرکدام از انواع پاکت‌ها در دسته‌بندی خاصی قرار می‌گیرند و هر دسته‌بندی مختص به یک یا چند مدل جارو خواهد بود

جاروهای بدون کیسه برای نگهداری گردوخاک و زباله فاقد هرگونه کیسه و پاکتی هستند و هر چه توسط موتور مکیده می‌شود در مخزنی پلاستیکی (عموما شفاف) جمع می‌شود. با پیشرفتی که در این گروه جاروها انجام‌شده، گردوخاک در این مخازن به‌صورت فشرده جمع می‌شوند و راندمان دستگاه از این نظر بسیار بالاست. این گروه از جاروبرقی‌ها در مقایسه با هم‌رده‌هایشان در گروه کیسه‌ای‌ها کوچک‌تر هستند.

مزایای جاروهای خوابیده
قدرت موتور بالا
ظرفیت بالای کیسه
پاکسازی عالی
معایب جاروهای خوابیده
صدای بیشتر
جاگیر بودن
وزن زیادتر
panasonic-mc-cj911-vacuum-cleaner-%D8%AC

مــدل های پیشـنهادی

aeg-ultrasilencer-vx8-1-cb-p-vacum-clean

جارو برقی آاگ سری Ultra Silencer
خرید از وایت کالا

%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9

جارو برقی بوش مدل BGS4ALLGB
خرید از وایت کالا

%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%B1%D9%

جاروبرقی فکر مدل HYGIEN 2600 H2O
خرید از وایت کالا

-feller-vc-209-vacuum-cleaner-%D8%AC%D8%

جارو برقی فلر مدل VC 209
خرید از وایت کالا

موارد و نکاتی که در هنگام خرید جاروبرقی باید به آنها توجه کنید ( راهنمای خرید جاروبرقی خوب )

اولین و شاید مهم ترین نکته ای که باید در خرید جاروبرقی خوب به آن توجه کنید قدرت موتور جاروبرقی هست ، هر چه قدرت موتور بیشتر ، قدرت مکندگی هم بیشتر ، البته در انتخاب قدرت موتور مساحت محل زندگی خودتان را هم مد نظر قرار دهید ، مطمئنا برای یک اتاق 20 متری ، انتخاب آخرین قدرت موتور موجود در بازار چندان منطقی نیست . نکته بعدی میزان مصرف انرژی یا برق جاروبرقی می باشد . مسلما جاروبرقی به عنوان یک یار همیشه حاضر در صحنه نظافت خانه استفاده زیادی در طول هفته دارد و هر چه قدر مصرف انرژی کمتری داشته باشد مطمئنا هزینه برق کمتری نیز پرداخت خواهید کرد . سومین فاکتور مهم ، صدای جاروبرقی هست ، مسلما همه ما دوست داریم که فضای خونه آرامش داشته باشیم و نمیخواهیم این آرامش را با صدای نه چندان جذاب موتور یک جاروبرقی بی کیفیت خراب کنیم ، پس میزان صدای جاروبرقی هم مد نظر قرار دهید .

میزان قدرت موتور جاروبرقی را براساس مساحت محل زندگی خود انتخاب کنید

جاروبرقی با کیسه یا بدون کیسه ؟ کدام را بخریم ؟

به طور کلی جارو برقی های کیسه دار دارای قدرت مکش به مراتب بالایی هستند و این حالت برای مناطقی از منزل که دارای فرش ضخیم و پرزدار می باشند و یا آن دسته از افرادی در منزل خود از حیوانات خانگی استفاده می کنند،  می تواند بسیار مفید باشد. اما اگر شما از جارو برقی فقط برای سطوح سخت استفاده می نمایید لازم نیست از این جارو برقی ها استفاده نمایید. بحث انتخاب بین جاروبرقی کیسه دار و مخرن دار ، بیشتر یک بحث سلیقه ای هست که تا حدودی هم به نوع کاربری شما وابسته می باشد ولی در کل اگر فکر میکنید که جاروبرقی های بدون کیسه هزینه کمتری در دراز مدت دارند ، در اشتباه هستید ، در جاروبرقی های کیسه دار ، تعویض کیسه یک هزینه دائمی هست که باید مد نظر داشته باشید ، در جاروبرقی های بدون کیسه ، این هزینه باز وجود دارد ! بله ، باید در نظر بگیرید که در این نوع جاروبرقی ها ، به دلیل عدم وجود کیسه ، فیلترهای زیادی وجود دارد و تعویض این فیلترها و تمیز کردن آنها نیز یک هزینه ثابت برای شما خواهد بود .

به طور کلی ، جاروبرقی های کیسه دار قدرت مکش و توان موتور بالاتری دارند

در خرید جاروبرقی ، لوله تلسکوپی را فراموش نکنید

لوله تلسکوپی شاید در نظر خیلی ها چندان پر اهمیت نباشد ولی لوله تلسکوپی جاروبرقی که در نظر دارید خریداری کنید باید به ساده ترین شکل ممکن قابلیت کوتاه و بلند شدن را داشته و با قد استفاده کننده های مختلف قابلیت هماهنگی داشته باشد . جاروبرقی انتخاب کنید که لوله تلسکوپی ساده ای داشته و بدون هیچ زحمتی بتوانید طول آن را کم و زیاد کنید .

دستگیره جاروبرقی ، یک نکته ریز در خرید

حالا چرا دستگیره ؟ دستگیره یکی از مهم ترین بخش های جاروبرقی است که مستقیما با کاربر در ارتباط بوده و شکل ناصحیح و غیر استاندارد آن میتواند علاوه بر ایجاد محدودیت و دشواری در استفاده از دستگاه ، خیلی زود شما را خسته میکند . در انتخاب یک جاروبرقی توجه داشته باشید که دستگیره جاروبرقی حتما طراحی ارگونومیک داشته و دست گرفتن آن حس خوبی داشته باشد .عموما کیفیت طراحی دستگیره جاروبرقی با قیمت آن رابطه مستقیم دارد ، به صورتی که در مدل های ارزان قیمت ، طراحی دستگیره چندان متناسب با ساختار دست انسان نیست و شما را به زحمت خواهد انداخت .

جاروبرقی با دستگیره ارگونومیک ، کمتر دست شما را خسته خواهد کرد

VC3320NNT-zoom_01.jpgچرخ های جاروبرقی ، یک فاکتور مهم

مطمئنا همه جاروبرقی ها چرخ دارند ، اما کیفیت این چرخ ها در مدل ها و برندهای مختلف و حتی تکنولوزی مورد استفاده در این چرخ ها نیز متفاوت است .شاید بگویید چرخ ، چرخ است دیگر ، چه فرقی میکند ، اما اگر چند بار در هنگام جارو کشیدن وقتی جاروبرقی را دنبال خودتان می کشید ، ناگهان مشاهده کردین که جاروبرقی واژگون شد یا به سختی حرکت کرد ، آن وقت متوجه اهمیت چرخ ها در جاروبرقی خواهید شد . جاروبرقی انتخاب کنید که چرخ های روان و بزرگی داشته و بدون هیچ زحمتی دنبال شما حرکت کند .

41Z0z2Yn9wL-_SX425_.jpgطول سیم برق را مد نظر داشته باشید !

یک نکته کلیدی دیگر که تقریبا هیچ کسی در هنگام خرید جاروبرقی به آن توجه نمیکند ، طول سیم برق جاروبرقی است . اگر در خانه ای زندگی میکنید که در همه بخش های آن پریز برق در دسترس نیست یا مساحت خانه خیلی زیاد است ، مسلما اگر یک جاروبرقی با طول سیم برق کوتاه خریداری کنید ، به زحمت زیادی خواهید افتاد ، با اینکه میتوان این محدودیت را با استفاده از سیم های رابط حل کرد ولی در نهایت اگر نمیخواهید مدام سیم برق را جابجا نمایید ، بهتر است این نکته را مد نظر قرار دهید .

432200493801_1.jpg

فیلترهای جاروبرقی ، یک نکته حیاتی در خرید جاروبرقی

نقش فیلتر در جاروبرقی بسیار مهم می باشد . گرد و غبار دشمن شماره یک دستگاه تنفسی انسان می باشد ، مخصوصا اگر در خانه نوزاد یا کودکی دارید حتما جاروبرقی با فیلتر بهداشتی خریداری کنید . این فیلترها گرو غبار و الودگی های موجود در هوای جاروبرقی را جذب کرد و مانع از انتشار آن در هوای خانه می شوند . امروزه اکثرا جاروبرقی ها دارای حداقل یک فیلتر از نوع ها هستند . جاروبرقی های بدون کیسه تعداد فیلترهای بیشتری دارند .

vacuum_tool_set_253233__19696-1285188376سری های متعدد در جاروبرقی

لوازم جانبی که همراه جاروبرقی های مختلف عرضه میشوند ، گاهی جنبه تبلیغاتی دارند ، اما در بین آنها سری هایی هم یافت میشوند که واقعا به درد میخورند .با داشتن این سری ها میتوانید بخش های سخت تر و غیرقابل دست رس مثل لای مبل ها ، گوشه ها ، قرنیزها و پرده ها را به راحتی تمیز کنید . مسلما تمیز کردن پرده با پارویی موجود در جاروبرقی غیر ممکن هست ، پس دقت کنید که قطعات و سری های مهم در جاروبرقی که قصد خرید آن را دارید وجود داشته باشد .

یکی از نکات مهم در خرید جاروبرقی ، توجه به وزن آن است . مطمئنا وزن و ابعاد زیاد برای محیط های کوچک و اتاق های شلوغ به هیچ عنوان مناسب نیست

ارسال نظر
پاسخ دهید