برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
مهمان عزیز خوش آمدید

راهنمای خرید یک چای ساز خوب و معرفی بهترین چای سازهای موجود در بازار

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط

راهنمای خرید چای ساز و معرفی بهترین چای سازهای بازار

شکی نیست که چای به عنوان پرطرفدارترین نوشیدنی در کل جهان جایگاه خاصی در بین مردم دارد ، این محبوبیت تا جایی پیش رفته که در فرهنگ برخی کشورها چای مقدس شمرده شده و حتی آداب و رسوم خاص خوردن چای نیز ابداع شده است . مراسم چای ژاپنی یکی از ده ها مراسم خاصی محسوب میشود که برای خوردن چای وجود دارد و نشان میدهد که این نوشیدنی قدیمی چقدر با تار و پود فرهنگ جوامع گره خورده است . امروزه چای دومین نوشیدنی پرطرفدار دنیا بعد از اب محسوب میشود و انواع اقسام مدل های آن مثل چای سیاه ، سبز و سفید تولید و در بازار های جهانی عرضه میگردد . سابقه خوردن چای در ایران به قرن 17 میلادی بازمیگردد ، با اینکه ایران در خوردن چای کمتر از 2 قرن سابقه دارد ، اما امروزه این نوشیدنی به جزء جدایی ناپذیر زندگی ما ایرانی ها تبدیل شده است و پای ثابت همه مهمانی ها ، دورهمی ها و پذیرایی ها می باشد به طوری که 4-5 درصد چای تولیدی در دنیا ، توسط ایرانی ها مصرف میشود . چای در گذشته به صورت سنتی و با سماور و قوری و کتری آماده میشد ، با اینکه عطر و طعم چای سنتی یه چیز دیگست اما زندگی مدرن و سریع امروزی دستگاه های چای ساز را جایگزین روش های سنتی کرده است . چای ساز ها دستگاه های مفید هستند که میتوانند خیلی سریع اب را جوش آورده و چای را دم کنند . اگر به دنبال خرید یک چای ساز برای استفاده در منزل یا محل کار خود هستید این مطلب را از دست ندهید . با وایت کالا همراه باشید تا معیارهای خرید یک چای ساز خوب را با هم مرور کنیم .

چای ساز های محبوب در بازار به 2 دسته کلی تقسیم میشوند : چای سازهای دم آور و چای سازهای دارای استند

چای ساز های بالا پایین ( دم آور )

این مدل چای ساز ها دقیقا مثل سماور و قوری های سنتی چای را دم می آورند.  کتری اکثرا روی یک پایه جداگانه که المنت مخفی دارد قرار میگیرد و قوری در بالای کتری گذاشته میشود . وقتی آب داخل کتری به جوش میاید ، بخار و گرمای حاصله به  صورت غیر مستقیم به زیر قوری برخورد کرده و باعث دم کشیدن چای میشود . این دقیقا همان روشی است که ما قدیما قوری را روی سماور میگذاشتیم تا چای دم بکشد . در این چای ساز ها ، عطر و طعم چای به خوبی حفظ میشود و حرارت غیر مستقیم مانع از به جوش آمدن آب و بد طعم شدن چای میشود. مهم ترین مزیت این مدل ابعاد کم و جمع جور آنهاست ولی ارتفاع خیلی بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارند . میتوانید از دم آورهای موجود در فروشگاه وایت کالا دیدن فرمایید .

پیشنهاد چای ساز بالا پایین از وایت کالا

چای ساز فکر bestea

چای ساز فکر bestea دارای طراحی بسیار زیبا می باشد و برای آماده کردن چای و یا سایر نوشیدنی ها کارآمد است . دارای سیستم خاموشی خودکار و فیلتر های استیل ضد زنگ است . گنجایش کتری این چای ساز برابر با 2 لیتر و گنجایش قوری آن 1 لیتر می باشد.  امکان چرخش 360 درجه‌ی کتری روی پایه نیز از دیگر مزایای این مدل است. چای ساز فکر bestea در وزنی در حدود 2 کیلوگرم طراحی و تولید شده است .

خرید از وایت کالا

چای ساز کرکماز  A332

چای ساز کرکماز مدل A332 با کتری از جنس استیل و بسیار خوش ساخت که حدودا 1.7 لیتر ظرفیت داره . قوری آن هم از جنس استیل ضد زنگ هست که حدودا 1.1 لیتر ظرفیت داره .دارای سیستم  خاموشی خودکار در صورت اتمام آب کتری ، جدا از اون چای ساز کرکماز مدل A332 مجهزه به المنت مخفی ضد زنگ است و قابلیت چرخش 360 درجه هم دارد  .

خرید از وایت کالا

چای ساز های دارای استند

اگر میخواهید به ظاهر آشپزخانه خود جلوه بهتری بدهید ، چای سازهای استند دار گزینه بهتری هستند ، این چای سازها یک استند دارند که قوری روی آن قرار میگیرد و با حرارت ملایمی که ایجاد میکند ، چای دم میکشد ، البته باید مواظب بود چون اگر قوری زیاد روی حرارت باقی بماند باعث جوش آمدن و بد طعم شدن چای میشود که البته در برخی مدل ها تایمر این مشکل را رفع کرده است . مهم ترین مزایایی که چای سازهای استند دار دارند ، زیبایی و جلوه بیشتر آنهاست ، از نظر افقی جای بیشتری به نسبت دم آورها میگرند ولی ارتفاع خیلی کمتری نسبت به آنها دارند . از اینجا میتوانید مدل های مختلف چای سازهای دارای استند را از فروشگاه وایت کالا مشاهده کنید .

پیشنهاد چای ساز استند دار از وایت کالا

چای ساز هوور مدل TMG-2200G

این چای ساز مجهز به کتری از جنس شیشه مقاوم  به ظرفیت 1.8 لیتر می باشد. از طریق نشان گر سطح آب می توان میزان سطح آب داخل کتری را مشاهده نمود. چای ساز هوور دارای قوری شیشه ای به ظرفیت 1.2 لیتر می باشد.  دارای قابلیت چرخش 360 درجه کتری ، سیستم امنیتی دارای محافظت از دستگاه به همراه محافظ بخار آب و درپوش با قابلیت قفل شدن است صفحه نمایشگر LED و کنترل دیجیتالی از دیگر ویژگی های این چای ساز می باشد .

خرید از وایت کالا

چای ساز آیکو مدل AK171TM

چای ساز آیکو مدل AK171TM با توان 2400 وات میتواند چای خوبی برای شما آماده کند . دارای یک فیلتر ضد رسوب در دهانه می باشد که مانع از انتقال رسوبات به لیوان و نوشیدنی ما میشود . بدنه پیرکس و حجم کتری 2 لیتر و حجم قوری 1 لیتر هست . دارای ترموستات ایمنی ،قابلیت تنظیم دمای قوری و مجهز به یک قوری اضافه برای تهیه دمنوش و قهوه یا دم کردن چایی بیشتر برای مهمانی .می باشد .

خرید از وایت کالا

7 نکته ای که در هنگام خرید یک چای ساز خوب باید به آن دقت کنید

همیشه وقتی نوبت به خرید می رسد ، بخش سخت ماجرا شروع میشود .مخصوصا اگر از نظر بودجه نیز در محدودیت باشیم که کار را برای انتخاب یک مدل خوب سخت می کند . یک قانون کلی نانوشته وجود دارد که می گوید : اگر میخواهی بهترین محصول را بخری گران ترینش را بخر ، این حرف تا حدود زیادی درست است ، اما نه همیشه و نه برای همه مردم . ما اینجا مواردی را خدمت شما عرض میکنیم که با توجه به آنها میتوانید بهترین چای ساز را برای استفاده خود در منزل یا محل کار خود انتخاب نمایید . نکته مهم توجه به نیازهای شماست که مسلما خودتان نسبت به آنها اشراف کامل دارید .

1  استند دار خریداری کنم یا دم آور

این بستگی به خودتون داره ، اگر خرید اولتان است و تازه میخواهید کتری و سماور و قوری را کنار گذاشته و با چای ساز ها کار کنید ، پیشنهاد میکنیم از مدل های دم آور ( روی هم ) خریداری کنید . چون شیوه کار این دستگاه ها مثل روش سنتی دم کردن چای است که سال های سال در خانه های خود استفاده کرده ایم و خیلی خوب هم جواب میدهد و طعم و عطر بهتری نیز ارائه میکند . در خرید مدل هایی که قوری روی کتری قرار میگیرد به مکانی که دستگاه را قرار خواهید داد نیز دقت کنید ، چون اینگونه مدل ها ارتفاع زیادی دارند و طبیعتا باید به این نکته ریز توجه کرد . اگر به ظاهر و مدل بیشتر اهمیت میدهید مدل های استند دار مسلما جلوه و زیبایی بهتری دارند و راحت تر با آشپزخانه های امروزی هماهنگ میشوند .

2  به جنس بدنه توجه کنید

بدنه دستگاه مسلما اهمیت زیادی دارد ، با کیفی نبودن آن هم در ظاهر و هم در کارایی و طول عمر تاثیر میگذارد . چای سازهای موجود در بازار عموما در 3 نوع بدنه پلاستیکی ، بدنه شیشه ای و فلزی ساخته شده اند. بدنه فلزی مسلما دوام بیشتری به نسبت پلاستیک و شیشه دارد ، اما مشکل داغ شدن را دارد و خیلی زود گرم میشود . بدنه پلاستیکی اگر از جنس بدساخته شده باشد طعم نامطبوعی به چای خواهد داد و بدنه  شیشه ای هم اگر دقت نشود امکان شکستگن آن بالاست . این برعهده خودتان است که براساس نیازو سلیقه جنس بدنه را انتخاب کنید .

3  حجم کتری و قوری را متناسب با نیازتان انتخاب کنید

این یک فاکتور مهمی است که اصولا کمتر به آن توجه میشود . مسلما خرید یک چای ساز با حجم کتری 0.5 لیتری برای یک خانواده 5-6 نفره مناسب نیست و در عمل هیچ کارایی نخواهد داشت . در نکته مقابل خرید یک چای ساز با حجم 2 لیتر برای یک آدم تنها نیز صرفا هدر دادن هزینه و انرژی میباشد . پس براساس تعداد نفرات خانواده یا محلی که چایساز در آن استفاده خواهد شد ، چایسازبا حجم کتری و قوری مناسبی انتخاب کنید .

4  فراموش کار هستید ؟! تایمردار بخرید

ایا مثل من آدم فراموش کاری هستید یا حواستان به راحتی از موارد ساده ای مثل خاموش کردن چای ساز پرت میشود ؟ خب یک مدل تایمر داربخرید تا بتوانید زمان خاموش شدن آن را تنظیم کنید . به این صورت از خراب شدن چای جلوگیری میکنید . مدل های تایمر دار به نسبت گران تر هستند ولی در کل میتوانند برای خیلی از مردم مفید باشند .

5  گرم نگه دارنده ، یک امکان خیلی خوب

اگه بخواین چای رو گرم نگه دارین و بعدا میل کنید چی ؟ در این صورت بهتره مدل هایی انتخاب کنید که حالت گرم نگه دارنده دارند . این حالت آب را کمی پایینتر از نقطه جوش نگه میدارد و میتوانید بدون خراب شدن طعم و مزه و عطر چای ، آن را گرم نگه دارید و مدتی بعد نوش جان کنید .

6  سیستم قطع کن خودکار و امنیت

همیشه در انتخاب هر محصولی به امکانات امنیتی آن توجه ویژه ای نمایید .استفاده از یک وسیله خیلی خوب ولی ناایمن میتواند عواقب خیلی بدی را برای ما به دنبال داشته باشد . چای سازی را انتخاب کنید که سیستم قطع کن خودکار داشته باشد و زمانی که آب درون کتری تمام شده باشد ، به صورت هوشمند خاموش شود تا از خطرات احتمالی بعدی جلوگیری نماید .

7  صافی کتری را دست کم نگیرید

متاسفانه کیفیت آب در مناطق مختلف کشور یکسان نیست و برخی مناطق اب های خیلی سخت و دارای املاح فراوان دارند ، وقتی این نوع آب درون کتری چای ساز به جوش میاید ، املاح آن ته نشین میشود . با بازکردن شیر کتری ، این امکلا وارد لوله خروجی شده و در دراز مدت باعث گرفتگی آن میشوند . جدا از این مسئله ، وارد شدن این رسوبات به داخل چای ، باعث بدطعم شدن و کاهش عطر چای میشود . در موقع خرید چای ساز حتما دقت کنید که مدل مربوطه فیلتر و صافی در کتری  داشته باشد تا مانع از خروج این امکلا گردد .

اگر در خرید و انتخاب چای ساز مناسب دچار تردید هستید به صورت رایگان از مشاوره کارشناسان وایت کالا استفاده کنید :

  021-33502616

ارسال نظر
پاسخ دهید